בחתימת 85 ח"כים: הוגשה הבקשה להדחת ח"כ עופר כסיף

איתי גדסי No Comments on בחתימת 85 ח"כים: הוגשה הבקשה להדחת ח"כ עופר כסיף

85 חברי כנסת חתמו על הבקשה לפתוח בהליך הדחה כנגד ח״כ כסיף בגין תמיכתו בטענות דרום אפריקה נגד מדינת ישראל בבית הדין בהאג. ח״כ עודד פורר יוזם המהלך: ״מעשהו של כסיף מהווה תמיכה מובהקת במלחמה של חמאס כנגד ישראל ולכן אין לו מקום בבית המחוקקים״

עופר כסיף צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבקשה לפתוח בהליך הדחה הוגשה ליו״ר הכנסת. לבקשה צורפו חתימותיהם של 85 חברי כנסת. יו״ר הכנסת וחברי וועדת האתיקה מנועים מלחתום על פתיחה בהליך הדחה אך יהיו רשאים להצביע במליאת הכנסת, במידה וועדת הכנסת תחליט להדיח את ח״כ כסיף.

יו״ר הכנסת יעביר את הבקשה ליו״ר וועדת הכנסת, ח״כ אופיר כץ, שמחויב לזמן דיון החל מעוד 10 ימים ועד ל 21 יום ממועד הגשת הבקשה. על מנת שבוועדת הכנסת יוחלט להדיח את ח״כ כסיף, יידרש רוב של 75% מחברי הוועדה. החלטת הוועדה תהא כפופה לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.

בערוץ הכנסת פורסם עימות שהתרחש היום במליאה סביב החתמת חברי הכנסת על הדחתו של ח"כ עופר כסיף. ח"כ אחמד טיבי: "לא הצלחת להשיג את אותם ח"כים כדי להחתים אותם על כך שהממשלה תשחרר במיידית את החטופים", על כך הגיב ח"כ עודד פורר: "תפנה לחברים שלך בחמאס שישחררו אותם".

מוקדם יותר היום, אמר השר גנץ בהצהרתו על הדחת עופר כסיף: ״מה שעופר כסיף עשה – לנסות להאשים את ישראל בג׳נוסייד זה דבר מאוד חמור. חברים במחנה הממלכתי חתמו בידיעתי ובאישורי. אני לא ממהר להביע דעה על הצורך בהדחת חבר כנסת, האירוע הזה חצה קווים אדומים וטוב שיטופל״.

ח"כ עודד פורר שפועל להדחתו של ח"כ כסיף מסר אתמול כי: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילנו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות, בחר בזמן לחימה, להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת ורצוי גם מעבר לגבולות מדינת ישראל".

ובמקביל, הבוקר פורסם כי למרות שעברה חצי שנה מאז השימוע שנערך לח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר טרם הוגש נגדו כתב אישום. במשרד המשפטים הגיבו: ההחלטה צפויה בקרוב.



0 תגובות